Siris Äventyr

Välkommen in i Siris äventyr, våran sällsynta fågelunge som som kommer vara våran guide genom livet annorlunda och vissa oss vägen. Där ni kommer få ta del av glimtar längs vägen av hur det är med att leva i livet annorlunda med; ett sällsynt syndromet Marshall -Smith Syndrom (MSS) och livet som förälder i denna nya värld av habilitering, sjukhus, hjälpmedel och nya bekantskapelser av både vuxna och barn.

En mus för mycket

Publicerad 2015-11-16 13:52:33 i Instagram, Siris resa,



I torsdags kväll så var Siri i sin nya gåstol och vi hade gått några varv mellan kök och vardagsrum och så hör jag att katten tagit in en liten mus - levande. Siri fick vara i sin gåstol och gå omkring lite medan jag försökte fånga musen. Kände mig lite små stressad eftersom Siris skulle äta middag "straxt" och jaga möss kan ju ta tid. Jag öppna balkongdörren i hopp om att han skulle springa ut själv. Mesans jag ligger på mage på golvet för att få tag på musen, Siri börjar låta lite missnöjd. Ja då ringer chefen som ska tillsätta avlösare/assistent också! Jag svarar och ligger på magen öga mot ögon med musen och säger: -Hej! .... Är det M? - Ja det är det, hon låter lite förvirrad med all rätt. Så frågar hon om hon ringer olägligt. - Ja lite, jag jagar en mus!  - En mus?! Men då kan vi höras sv senare. 😂🙈😱😁😄🙈😂 🐭 Ett mycket konstigt samtal! När vi har lagt på börjar Siri tycka att det inte alls är roligt att vara i gå stolen, trött och lite hungrig med 😱🐭😱. När jag går tillbaka för att fånga musen ser jag den springa ut genom balkongdörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Siris äventyr

My mamma till Siri född 140328 som fick en tuff start i livet. Den 11e februari 2015 fick vi svar på den genetiska utredningen och vi lärde oss att Marshall - Smith Syndrom var en del av Siri. På bloggen kommer det finnas alla möjliga färgskalor precis så som livet är. En ventil för att skildra tankar och funderingar, dela med oss av glimtar i våran vardag i livet annorlunda men bra ändå! #sirisäventyr #marshallsmithsyndrom #sirisresa

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela